עוברים לשעון הקיץ: 5 דברים שלא ידעתם על השעון הלאומי

הידעתם? המעבדה הלאומית לפיסיקה קובעת ומודדת את הזמן והתדר המשמשים גם לצרכים ביטחוניים ואזרחיים כגון: שידורי טלוויזיה, שיחות טלפון, מכשירי ניווט ומערכות צבאיות כמו: "כיפת ברזל", מערכת ה-"חץ" ו"שרביט קסמים".
אבי יעקב No Comments on עוברים לשעון הקיץ: 5 דברים שלא ידעתם על השעון הלאומי

בסוף השבוע, בליל פורים יעודכן השעון לשעון קיץ • לשם כך אספנו חמישה נתונים שאתם בטוח לא יודעים: מי קובע את הזמן של מדינת ישראל ומהו "חוק הזמן" • וגם: מתי נוספה שניה לשעונים העולמיים?

ברגה יחצ
הידעתם? המעבדה הלאומית לפיסיקה קובעת ומודדת את הזמן והתדר המשמשים גם לצרכים ביטחוניים ואזרחיים כגון: שידורי טלוויזיה, שיחות טלפון, מכשירי ניווט ומערכות צבאיות כמו: "כיפת ברזל", מערכת ה-"חץ" ו"שרביט קסמים".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רגע לפני החלפת שעון החורף לשעון קיץ בלילה שבין יום חמישי לשישי, ד"ר נדיה גולדובסקי, הממונה על מדידות זמן ותדר במעבדה הלאומית לפיסיקה במשרד הכלכלה, מספרת מה אנחנו יודעים על השעון הלאומי – ואיך אטום בשם צזיום אחראי על הזמן של כולנו?.

1. הזמן של מדינת ישראל נקבע במעבדה הלאומית לפיסיקה שבמשרד הכלכלה בעזרת מערכת מיוחדת שמשווה 86,400 פעמים ביממה את תוצאות מדידת הזמן בארץ עם תוצאות מדידת זמן של מעבדות לאומיות אחרות בעולם.

2. המעבדה הלאומית לפיסיקה מהווה למעשה את השעון של המדינה ואת הסטנדרט הלאומי לזמן. זמן ישראל נקבע לפי חוק הזמן משנת 1992. והמעבדה קובעת ומודדת את הזמן והתדר – המשמשים לצרכים ביטחוניים ואזרחיים כגון: שידורי טלוויזיה, שיחות טלפון, מכשירי ניווט ומערכות צבאיות כמו: "כיפת ברזל", מערכת ה-"חץ" ו"שרביט קסמים".

3. במעבדה הלאומית ישנם שני שעונים ששווים עולה כשני מיליון שקלים.

4. בשנת 2009 בהתאם לסטנדרט הלאומי לזמן ותדר הוכנסו שעונים אטומיים מדור חדש וגם מערכת להשוואות בינלאומיות חדשנית. כתוצאה מחידוש הציוד דיוק הסטנדרט הלאומי עלה לרמה 1X10-14.

5. בראשון ליולי שנת 2015 נוספה שנייה נוספת לזמן שנקראה UTC Universal Coordinated Time. הזמן התווסף בו זמנית לכל השעונים האטומיים ברחבי העולם, שמשתתפים בקביעת הזמן הבינלאומי, ושנייה אחת נוספה גם לשעונים האטומיים של מדינת ישראל.



0 תגובות